środa, 6 stycznia 2010

Kto już zarobił krocie dzięki marketingowi internetowemu?








Poniżej dwa przykłady spośród tysięcy firm, które postawiły na marketing internetowy i odniosły sukces.


W kwietniu 2007 roku firma Kokai rozpoczęła swoją działalność. Perfumeria osiągała 20 wizyt dziennie i średnio 1 zakup dziennie. To był początek.

Za najważniejszą formę promocji wybrano marketing w wyszukiwarce Google.pl – pozycjonowanie i linki sponsorowane.

Po 24 miesiącach:
  • Kokai zajmuje 1 - 5 pozycji na słowo „perfumy”, 1 - 5 pozycji na słowo „perfumeria”, ponadto bardzo wysokie pozycje na frazę „perfumeria internetowa” (1 - 2), „perfumy damskie” (1 - 5), „perfumy męskie” (8), „perfumerie” (1 - 2), co daje mu ponad 1000 wizyt dziennie.
  • Na kampanię reklamową Google AdWords Kokai wydaje miesięcznie ok. 9 000 PLN, co przy średnim koszcie kliknięcia 0,40 PLN daje mu kolejne 750 wizyt dziennie.
  • Liczba dziennych zakupów zwiększyła się z 1 w kwietniu 2007 do 150 w kwietniu 2009.
  • Co 50-ta osoba wchodząca przez Google na Kokai robi zakupy – pozyskanie Klienta kosztuje średnio ok. 20 PLN.
Dzięki tym działaniom odwiedzalność i przychody perfumerii wzrosły 150 razy w ciągu 2 lat.

Dzięki reklamie w wyszukiwarce Google.pl perfumeria Kokai w ciągu półrocza stała się jednym z liderów rynku, a pozyskanie każdego kolejnego Klienta kosztuje Spółkę ok. 20 PLN. Ciągle rosną przychody perfumerii i planuje ona wejść na inne rynki europejskie.

źródło: agencja They.pl, Warszawa
---

W listopadzie 2007 zaistniała na rynku firma Kowalski Consulting – Pośrednictwo pracy. Strona internetowa firmy była odwiedza dziennie ok. 30 razy. Odwiedziny były generowane praktycznie w 100% przez ogłoszenia w prasie oraz przez portale pracy.

Tutaj także skupiono się na marketingu w wyszukiwarce Google. Stałe prace nad strona oraz nad odnośnikami zewnętrznymi zaowocowały.

Po 26 miesiącach:
  • Pracawstoczni.pl zajmuje 2 – 7 pozycji na słowo „praca spawacz”, 2 – 7 „spawacz praca”, 2 – 6 „praca dla spawacza”, 2 pozycję na słowo „stoczniowcy”. Wyszukiwarka Google generuje 79,8% odwiedzin na stronie.
  • Teraz wydatki na reklamę wynoszą 26,7% w porównaniu do stycznia 2008.
  • Liczba odwiedzin dziennie w styczniu 2008 wynosiła 40, dziś (styczeń 2010) jest to średnio 894 wizyt, co miesięcznie przekłada się na 28000 odwiedzin! 22-krotny przyrost odwiedzin, przy 4-krotnym spadku nakładów na reklamę!
  • Obecnie firma Kowalski Consulting nie musi się reklamować, jeśli chodzi o swój podstawowy target. Poza tym wzrost rozpoznawalności i dostępności oferty w internecie przyczyniła się do 5-krotnego zwiększenia ilości zagranicznych kontrahentów.
W tym przypadku zredukowano koszty o 74% i kilkukrotnie zwiększono zyski w ciągu 26 miesięcy.

Te działania spowodowały, że firma Kowalski Consulting dołączyła do grona największych firm w Polsce pod względem ilości wysyłanych pracowników do pracy za granicą oraz stała się pod tym względem liderem na rynku pomorskim.

źródło własne

Czy stać Cię na podobny sukces?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz