środa, 13 stycznia 2010

7 nowych funkcji konta Google Analytics








Dziś podzielę się z Państwem całkiem świeżutkim mailem z nowościami, którego dostałem od zespołu Google Analytics. Pod każdym akapitem zamieszczam swój komentarz.

Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie dodaliśmy do Państwa konta Google Analytics kilka nowych, zaawansowanych funkcji o których wspominaliśmy już na naszym Blogu. Dzięki nim będą Państwo mogli uzyskać szybszy dostęp do potrzebnych danych, dostosować raporty do indywidualnych wymagań oraz przeprowadzać jeszcze bardziej zaawansowane analizy. Wprowadziliśmy również funkcję śledzenia reklam na telefon komórkowy.


Analiza w programie Analytics i alerty niestandardowe

Mogą Państwo tworzyć własne alerty monitorujące wybrane wymiary i dane witryny. Będą one wysyłane pocztą elektroniczną lub wyświetlane w koncie, zgodnie z Państwa preferencjami. Mechanizm oparty na algorytmach pozwala śledzić nawet niewielkie zmiany w ujęciu dziennym, tygodniowym i miesięcznym.
Tą opcję wstępnie objaśniłem w poscie:  Google Analytics dla wtajemniczonych

Większa liczba celów i nowe cele dotyczące przywiązania do marki

Obecnie można śledzić więcej konwersji dzięki opcji tworzenia nawet 20 celów dla każdego profilu. Mierzenie przywiązania użytkowników oraz sukcesu w budowaniu świadomości marki w witrynie odbywa się za pomocą celów „Czas spędzony w witrynie” i „Strony/odwiedziny”. Mogą Państwo określić swój pierwszy cel typu „przywiązanie” za pomocą tych krótkich instrukcji.
Poszerzono odrobinę sekcję "Cele". I krótkie wyjaśnienie także od Google, tym razem z podstrony informacyjnej: "Czas spędzony w witrynie zapewnia dane na temat określonego typu zachowań w witrynie. Załóżmy przykładowo, że jesteś właścicielem witryny z wiadomościami zawierającej różne kategorie wiadomości i chcesz zmierzyć zainteresowanie użytkowników sekcją ,,Rozrywka". Utworzenie celu Czas spędzony w witrynie dla tej strony to świetny sposób na zmierzenie takiego zainteresowania oraz sprawdzenie, czy dana sekcja zawiera treści przyciągające użytkowników."

Rozszerzone raporty dotyczące reklam na telefon komórkowy

Usługa Google Analytics obsługuje teraz witryny na telefon komórkowy oraz śledzenie w aplikacjach na urządzenia iPhone i Android. Aby śledzić telefony nieobsługujące JavaScript, wystarczy umieścić po stronie serwera kod w witrynie na telefon komórkowy napisanej w języku PHP, JSP, PERL lub ASPX. Więcej informacji dla programistów treści na telefony komórkowe można znaleźć w zestawach SDK oraz szczegółach implementacji technicznej (tylko w języku angielskim). Dzięki nowym raportom można teraz również dzielić dane według urządzeń komórkowych i operatorów.
Ostatnie, pogrubione przeze mnie zdanie powinno wystarczyć jako objaśnienie.

Niepowtarzalni użytkownicy

Raporty niestandardowe lub Segmenty zaawansowane można rozszerzyć o sekcję Niepowtarzalni użytkownicy, aby sprawdzić, ilu użytkowników (unikalnych plików cookie) odwiedza Państwa witrynę. Można również zestawić dane z sekcji Niepowtarzalni użytkownicy z dowolnym wymiarem w usłudze Google Analytics.
Szczerze mówiąc, to trochę dziwne, że tej opcji nie było wcześniej.
Zaawansowane funkcje analizy

Dzięki funkcjom Tabel przestawnych, Wymiarów dodatkowych oraz zaawansowanym opcjom filtrowania tabeli możliwa jest teraz jeszcze bardziej zaawansowana analiza danych. Rozwiązania te pozwalają uzyskać szczegółową analizę danych konta w czasie rzeczywistym.

Drobny, ale ważny element zwiększający możliwości prezentacji danych, cytat z podstrony Google: "W tabelach niektórych raportów programu Analytics dostępna jest funkcja przestawiania danych na drugi wymiar. Taki wielowymiarowy widok pozwala zestawiać ze sobą grupy danych i identyfikować trendy, które mogłyby w przeciwnym razie pozostać niezauważone. Funkcja tabel przestawnych ma zastosowanie tylko wówczas, gdy trzeba wyświetlić dane z wielu wymiarów - inaczej nie ma czego przestawiać.(...)Tabela przestawna obok pozycji ,,Widoki". Wybrana ikona powinna wyglądać następująco: "
Udostępnianie segmentów zaawansowanych i szablonów raportów niestandardowych

Mogą Państwo wysłać link URL do zaawansowanego segmentu lub raportu niestandardowego każdej osobie z dostępem do konta Analytics. Wstępnie sformatowany szablon zostanie automatycznie zaimportowany do jej konta. Mogą Państwo także udostępnić Zaawansowane segmenty oraz Raporty niestandardowe określonym profilom lub ukryć je przed nimi.
Bardzo dobre udogodnienie. Do raportów PDF wysłanych mailem doszła pozycja wysłania zamiast dokumentu PDF samego linka.
Wiele zmiennych niestandardowych

Zmienne niestandardowe oferują zaawansowane i elastyczne dostosowanie Analytics do indywidualnych potrzeb dotyczących ruchu w witrynie. Można definiować i śledzić użytkowników według ich atrybutów (np. zarejestrowany lub nie), sesji (np. zalogowany lub nie) oraz atrybutów na poziomie strony (np. liczba odsłon sekcji Sport). Za pomocą zmiennych niestandardowych można sklasyfikować dowolną liczbę interakcji i zachowań w witrynie. Więcej informacji można uzyskać tutaj (tylko w języku angielskim).

Miłego analizowania życzą,
Zespół Google Analytics i Dariusz Marszałkowski :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz