piątek, 3 czerwca 2011

Dlaczego treść jest ważna?

Fanki Snazzy Marketing ;)
Treść w internecie jest niezwykle istotna z kilku powodów. Przede wszystkim treść to słowa kluczowe, a słowa kluczowe, to większa odwiedzalność, a raczej odnajdywalność naszych podstron w internecie za pomocą wyszukiwarki Google. Treść to też oznaka naszej aktywności oraz otwartości - chęci dzielenia się informacjami z innymi. Będąc aktywnym w internecie należy pamiętać, aby robić to poprawnie językowo, merytorycznie i nie spamować. Nadmierna aktywność, pozbawiona wartościowych treści, jest traktowana jako nachalna, nudna i działa zniechęcająco.

Wyszukiwarki a treść
Nie jest już od dawna tajemnicą, że czym więcej w naszej treści popularnych słów kluczowych, tym szansa, że nasza podstrona pokaże się na liście wyników jest większa. Dodatkowo, gdy w tytule naszej strony zawrzemy słowa kluczowe, to moc podstrony rośnie. Oczywiście musimy przy tym pamiętać, aby zachować odpowiednią konstrukcję nagłówków w kodzie strony jak TITLE, H1, H2, itd. Jeśli dodajemy treści za pomocą popularnych blogów czy systemów zarządzania treścią, to nie musimy się martwić o konstrukcję podstrony i wspomniane nagłówki. Systemy zrobią to za nas. Kolejnym istotnym elementem jest to, aby do naszej podstrony z artykułem istniał minimum jeden odnośnik (link), który w swojej konstrukcji będzie miał interesujące nas słowa kluczowe. To zdecydowanie pomoże w pozycjonowaniu. Skuteczność naszych działań uzależniona jest też od tego jak popularny jest temat i słowa kluczowe jakich używamy. Czym popularność występowania w internecie wyższa, tym trudniej znaleźć się wysoko na liście wyników wyszukiwarki Google.

Words come back to you
Twoja aktywność na forach tematycznych lub np. na blogach innych internautów może skutkować wzrostem popularności Twojej strony. Jak się to dzieje? To proste. Wystarczy, że Twoje wypowiedzi są interesujące, a Twój nick (nazwa) jest linkiem do Twojej strony, odnośnik ten może występować też w podpisie. Pamietaj, aby zostawić namiar na Twoją stronę, ale nie rób tego nachalnie. Spraw, aby to ludzie chcieli znaleźć link do Twojej strony. W ten sposób możesz budować jej popularność w alternatywny sposób. To jedna z najlepszych metod pozyskiwania wartościowych czytelników. Miejsc w internecie, gdzie możesz być aktywny, jest dużo; pamietaj, aby wybierać te związane z Twoją tematyką. Czym tematyka jest szersza, a ilość użytkowników stosunkowo mała, tym skuteczność Twoich działań będzie mniejsza.

Niech inni pracują na Twoją popularność
To największa sztuka. Jeśli ją opanujesz, ludzie sami będą Cię cytować i linkować do Twoich stron, gdy uzanją je za wartościowe. Dzięki temu staniesz się  bardzo szybko popularny. Na takie chwile trzeba ciężko pracować. Aby utrzymać tę popularność należy cały czas "żywić" swoich czytelników ciekawą treścią, także nie licz na to, że jednym czy dwoma esejami zdobędziesz wiernych czytelników. Przyznasz, że ciężko jest kogoś poznać, a następnie zapamiętać po kliku akapitach nawet intrygujących opinii?

Znajomi znajomych
Do popularyzowania swoich prac możesz używać mediów społecznościowych typu Facebook. Na pewno Twoi znajomi będą dużo bardziej zainteresowani tym, o czym piszesz, niż przypadkowe osoby. Podziel się tym z nimi. Zaraź ich swoimi zainteresowaniami, a oni zarażą swoich znajomych.

Zaskakuj
Używaj nowch i popularnych form komunikacji podlinkowanych do Twoich stron. Coraz bardziej popularne stają się tzw. vlogi, czyli video blogi. Czasem wystarczy stworzyć jeden dobry filmik, aby zbudować bardzo dużą odwiedzalność. Dziś kamery mamy dostępne nawet w telefonach, wysłanie pliku z filmem na YouTube'a i wrzucenie na swojego bloga to dosłownie kilka minut.

Na fali łatwiej
Nawiązania do aktualnych tematów politycznych, obyczajowych, czy jakichkolwiek innych aktualnie popularnych mogą wpływać na atrakcyjność Twoich tekstów. Z niby nie związanych często tematycznie wydarzeń, może wyniknąć bardzo ciekawy artykuł w Twojej tematyce.

Pamiętaj: skuteczy biznes, to także skuteczna treść.

2 komentarze:

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

bardzo fajny artykuł, podsumowuje wszystkie prawa copywrittingu :)

szkolenia unijne pisze...

Czyli np. podłaczenie się pod takie biznesowe rozwiązanie nie jest głupie ? :)

Prześlij komentarz