Wiele firm tworząc strony internetowe zapomina o bardzo ważnej prawdzie: potencjalny klient rzadko – prawie wcale – przy pierwszym kontakcie z firmą nie szuka w pierwszej kolejności informacji o firmie - szuka on z pewnością Twoich produktów lub usług.
Ponadto, wyszukiwarki internetowe są tak skonstruowane, aby skupiać się na zawartości produktowo-usługowej. Dlaczego? Ponieważ coraz częściej ludzie za pomocą wyszukiwarek szukają konkretnych produktów czy konkretnych usług. Osoby odpowiedzialne za tworzenie mechanizmów wyszukiwarki doskonale wiedzą, że ich wyszukiwarka będzie bardziej popularna, bardziej ceniona, gdy będzie wskazywać właściwe strony z cenną zawartością dla szukającego.
Stąd przy projektowaniu pierwszej strony (strony głównej) swojego serwisu, pamiętaj o zademonstrowaniu chociaż częściowej listy produktowej lub listy z odpowiednimi kategoriami produktów czy usług. Niech to będzie największy i wyróżniający się element na Twojej stronie.
W drugiej kolejności podczas szukania usług i produktów sprawdzamy firmę, stąd warto napisać o niej na osobnej podstronie, do której będzie prowadził link w głównym menu.
A co z osobami, które szukają firmy, aby się o niej coś więcej dowiedzieć?
- Jeśli chcą się o niej więcej dowiedzieć i nie znają adresu internetowego, to wpiszą jej nazwę w wyszukiwarce. Dobrze skonstruowana strona, nawet bez informacji o firmie na stronie głównej, zostanie dobrze spozycjonowana pod katem tej nazwy przez wyszukiwarkę. I jeśli jest to nazwa (fraza) oryginalna, to na pewno na miejscu pierwszym po jej zadaniu. Poza tym, pozycjonowane są wszystkie wskazane podstrony, więc ta ‘o firmie’ także, to ona może zostać zaprezentowana po zadaniu tej frazy w wyszukiwarce, a nie strona główna.
- Osoby znające naszą domenę, na pewno bez trudu znajdą informację o nas na naszej stronie i nie musi być to wcale informacja umieszczona na stronie głównej.
Postaw klienta w centrum swojego zainteresowania, dowiedz się od niego, czego oczekuje od Twojej strony i oferty. Myśl o nim dzień i noc. Pomagaj mu. A on będzie myślał o Twojej stronie, produktach, firmie i przede wszystkim będzie kupował. Dlaczego? Bo w przeciwieństwie do innych, którzy myślą o swoich firmach, Ty myślisz o nim. :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz