
Wczoraj Google udostępniło witrynę „Google dla reklamodawców” na rynku polskim. Od dawna Google promuje swoje narzędzia poprzez edukowanie. Mówiąc szczerze, to nie musi się zbytnio starać, ponieważ narzędzia i sam marketing internetowy, który tworzymy dzięki tej wyszukiwarce sprzedaje się sam, gdyż jest bardzo efektywny i stosunkowo tani.
Marketing behawioralny, czyli uzależniony od zachowań konsumenta jest wysoce skuteczny. To właśnie Google jako jedna z pierwszych firm wprowadziła tego rodzaju rozwiązanie. Reklamy wyświetlają się tylko w miejscach o zbliżonej treści, czyli w zbliżonym kontekście, co podnosi ich klikalność.
Sposobów targetowania i analizowania strumieni danych jest tak wiele, że nawet profesjonalistom sprawia czasem trudność ogarnięcie wszystkich tych elementów.
Świadomość klientów i potencjalnych klientów, to dla Google priorytetowa sprawa. Czym jest ona większa, tym większe przychody notuje na swoich kontach korporacja. Dlatego tak ważne jest dla niej, aby specjaliści od marketingu internetowego, a nawet zwykli marketingowcy zdawali sobie sprawę z możliwości jakie dają im narzędzia z logiem najpopularniejszej wyszukiwarki.
Jak dotąd są to przyrządy, które rewolucjonizują rozumienie samego internetu, ale i także wpływają na kształt rynków reklamy na całym świecie. Świadomość mierzalności efektów oraz względna łatwość operowania nimi dokonuje ogromnego przełomu w rozumieniu zwykłych, często małych, kilkuosobowych przedsiębiorstw, które dzięki tym narzędziom mogą stać się - w bardzo krótkim czasie - wielce dochodowymi firmami wartymi kilkadziesiąt, a nierzadko kilkaset milionów euro.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz