Poniżej przedstawiam przykładowy plan realizacji strony internetowej z założeniem, że projekt graficzny już został z grubsza wcześniej wykonany lub w całości pozyskany.
Bez takiego planu, czy strategii realizacji nie ma sensu zabierać się za tworzenie nowej strony. Proszę przed rozpoczęciem prac zażądać od osób realizujących projekt, aby podobny plan przedstawili. Można też wykorzystać go jako załącznik do umowy na wykonanie strony internetowej.
Proszę nie traktować tego planu jako wykładnika do każdego realizowanego przedsięwzięcia dotyczącego projektowania i realizacji strony internetowej. Poniższy plan został przygotowany dla firmy, która wybrała wcześniej projekt graficzny strony, posiada ok. 50 produktów i współpracuje z różnymi dostawcami. Poza tym, na stronie nie jest zainstalowany sklep ze względu na specyfikę branży - nie da się handlować tymi produktami przez internet -, a w konsekwencji również system płatności online nie był potrzebny.
Proszę pamiętać, aby podczas tworzenia planu realizacji strony, brać pod uwagę specyfikę w danej branży. Nie da się żadnego planu potraktować jako wzorowego i używać go przy każdej realizacji.
Plan Pracy.
1. Projekt strony internetowej:
- wyznaczenie celów strony internetowej (np. sprzedażowo-informacyjna);
- określenie schematu podstron (ile i jakie podstrony podstawowe);
- określenie kategorii produktowych;
- zaplanowanie elementów dodatkowych (newsletter, liczniki, moduły ofertowe, moduły informacyjne, wyszukiwarki).
- opracowanie kontentu nieofertowego (zawartość do podstron);
- opracowanie kontentu ofertowego (opisy produktów, zdjęcia);
- opracowanie przyjaznych metatagów dla każdej podstrony oraz automatycznego systemu nadawania jej podstronom ofertowym;
- opracowanie zestawu słów kluczowych używanych przez potencjalnych klientów w branży.
- pocięcie grafiki projektu;
- kodowanie:
- stworzenie szkieletu strony i zawieszenie grafiki;
- stworzenie styli kaskadowych strony;
- utworzenie podstron nieofertowych oraz umieszczenie w nich zawartości;
- utworzenie podstron ofertowych oraz umieszczenie w nich zawartości;
- linkowanie wewnętrzne - wzajemne podstron oraz ofert.
- testy funkcjonalności;
- sprawdzenie treści;
- sprawdzenie kodu;
- wprowadzenie poprawek; podłączenie skryptów identyfikujących i zliczających statystyki.;
- optymalizacja.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz