wtorek, 12 października 2010

Ekspresowe uruchomienie kampanii linków sponsorowanych

Gdy zmniejsza się pula klientów, maleje sprzedaż. Jednym z rozwiązań może być ekspresowe uruchomienie kampanii boksów sponsorowanych na Google AdWords. Wyświetlanie reklam za pośrednictwem Google to szansa dla niektórych branż na zdecydowany przyrost zamówień i wzrost liczby klientów. Może się jednak zdarzyć, że będą generowane jedynie koszty. Oprócz ekspresowego tempa emisji reklam bardzo ważne jest, żeby nie tylko błyskawicznie, ale i rzetelnie przygotować całą kampanię.

Co jest niezbędne do prowadzenia kampanii?
Firma, która zamawia linki, potrzebuje danych statystycznych, choćby takich jak liczba odwiedzin i ich źródła. Bez tych informacji niezwykle trudno ocenić jakość naszej kampanii. Do tego konieczne są stałe raporty ze skuteczności wyświetlanych reklam. W początkowych okresach emisji zaleca się codzienne zapoznawanie z wynikami za poprzednią dobę.

Minimalne warunki powodzenia.
Właściwie przeprowadzona kampania reklamowa nie wystarczy. Liczy się przede wszystkim: strona firmowa, do której linkują reklamy, nasza oferta handlowa, działania konkurencji i obsługa klienta. Bez zadbania o te elementy nawet przy najlepszych kampaniach nie uda nam się odzyskać pieniędzy, które w nie zainwestujemy.

Monitorowanie i ulepszanie
Bez odpowiedniej obsługi przedsięwzięcia, czyli z pominięciem monitorowania i wdrażania poprawek w wyświetlaniu reklam, nie jesteśmy w stanie odnieść sukcesu. Bieżąca kontrola reklamy umożliwi reagowanie choćby na zmiany wprowadzane przez konkurencję. Określanie maksymalnych stawek za kliknięcie, budżetów dziennych, fraz, wyglądu boksów, zasięgu emisji to tylko nieliczne wskaźniki mające ogromny wpływ na powodzenie kampanii.

Ile trzeba czekać na efekty?
Załóżmy, że nasza kampania została po dwóch tygodniach generalnie dopracowana, a strona WWW oraz oferta na niej umieszczona spełnia oczekiwania klientów. Efekty jej mogą być różne, ponieważ od tego momentu wszystko zależy od branży i koniunktury. Czasem jeden klient na dziesięciu, którzy kliknęli w reklamę, dokona u nas zamówienia, częściej – jeden na stu, ale o tym decyduje już rynek.

Podsumowując, nie tylko emisja reklam zdecyduje o powodzeniu kampanii, ale przede wszystkim nasza oferta, strona internetowa, sklep, obsługa, zachowania konkurencji, rynek. Nikt nie może dać gwarancji na wzrost ilości zamówień czy wielkości sprzedaży, bo o tym decydują nasze spójne i konsekwentne działania marketingowo-sprzedażowe oraz rynkowe uwarunkowania.

Zanim zaczniemy gdziekolwiek emisję reklam, przyjrzyjmy się dokładnie naszemu biznesowi, konkurencji oraz koniunkturze. Analizujmy fakty i w razie wątpliwości pytajmy ekspertów. Dzięki temu nie popełnimy znaczących błędów, chociaż będziemy się spieszyć.

Oficjalny polski blog firmy Google omawiający problematykę narzędzia AdWords:
adwords-pl.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz