Sposób komunikowania zdradza nam stopień profesjonalizmu firmy, z którą współpracujemy. Gdy kontakt odbywa się często, merytorycznie, różnymi kanałami i jest inicjowany przez usługodawcę, to znak, że firmie najprawdopodobniej możemy zaufać, a współpraca z nią może szybko przynieść nam korzyści. Jeśli brakuje płynnego przepływu informacji, to jest prawie pewne, że współpraca wkrótce się zakończy i w najlepszym wypadku stracimy tylko czas.
Aby zapewnić podstawowe warunki do skutecznego porozumiewania się, należy przed nawiązaniem współpracy ustalić częstotliwość spotkań i innych form wymiany informacji, a potem zawrzeć te ustalenia w umowie. Formalności wymuszą na stronach minimalny poziom komunikowania się.
Początek współpracy jest najistotniejszy, ponieważ wtedy następuje, a raczej powinna nastąpić maksymalizacja wymiany informacji. W tym czasie występuje duże zapotrzebowanie na informację. Wiąże się to z rozpoczęciem realizacji projektu, kampanii czy produkcji. Potem intensywność komunikacji pomiędzy partnerami odrobinę spada.
Regularne raportowanie i omawianie wyników na spotkaniach powinno być regułą, szczególnie w branży internetowej. Stanowi to znakomitą okazję nie tylko na wymianę informacji, ale także na budowanie zaufania i relacji w ogóle.
Dla klienta zawsze będzie ważne, na co wydaje swoje pieniądze. Jeżeli nie przekażemy mu dokładnego raportu oraz nie powiemy, na co przeznaczamy jego środki np. w kampaniach reklamowych Google AdWords, to szybko nabierze on podejrzeń o niegospodarność. Brak rzetelnej wymiany informacji odbiera nam wiarygodność i uniemożliwia dalszą współpracę. Zaufanie to podstawa wymiany handlowej - dbajmy o nie.
Nie powinno się również bagatelizować wagi mniej formalnego kontaktu oraz inicjatywy komunikacyjnej ze strony usługodawców. Klienci lubią, gdy się o nich troszczy, np. wypytując o sytuację czy zwyczajnie proponując pomoc. Bardzo dobrym zwyczajem jest nawiązywanie bliższych relacji i nieograniczanie się tylko do współpracy klient - usługodawca, ponieważ nie musimy kontaktować się jedynie w interesach. Może łączą nas wspólne zainteresowania, hobby, zmartwienia? O tym też warto czasem porozmawiać, aby zbudować naprawdę partnerskie relacje i zdobyć pełne zaufanie. Dbajmy o własnych klientów tak, jakbyśmy chcieli, aby dbano o nas.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz