wtorek, 20 grudnia 2011

Długi Ogon - metody pozycjonowania

Długi ogon (the long tail) jest to sposób pozycjonowania w marketingu internetowym polegający na dobraniu odpowiednich metod, aby uzyskać jak najwięcej odwiedzin z fraz składających się z co najmniej dwóch wyrazów.

Na przykład, u większości naszych Klientów odwiedziny generowane przez wyszukiwarki w około 80 procentach to odwiedziny dzięki frazom o długości minimum dwóch wyrazów. Pozostałe odwiedziny generują główne frazy np. nazwa firmy.

Dlaczego Klienci cenią sobie długi ogon? Jak pokazują liczne badania i analizy, największa konwersja ze sprzedaży jest dzięki frazom z długiego ogona. Zobrazuję to na następującym przykładzie: jeśli ktoś chce znaleźć odpowiedni model ładowarki lub koparki, to wpisze w wyszukiwarkę „gth 2506” lub „koparkoładowarka terex sx860”. Za to jeśli ktoś chce znaleźć katalog produktów, to zdecyduje się wpisać bardziej ogólną frazę np. „koparki” lub „ładowarki” czy „maszyny budowlane”. Osoby zainteresowane konkretnym produktem / modelem wpisują pełną jego nazwę, aby móc znaleźć najlepszego dostawcę za rozsądną cenę.

W statystykach strony wygląda to zazwyczaj tak, że około 20 procent odwiedzin generują główne frazy, a pozostałe 80 procent frazy z długiego ogona. Podobnie wyglądają proporcje odnośnie sprzedaży - 80 procent zamówień generuje długi ogon.

Amazon.com - jeden z największych sklepów internetowych na świecie - poinformował, że za 57 procent sprzedaży w sklepie odpowiada właśnie długi ogon. Resztę odwiedzin generuje reklama, znana marka i odwiedziny bezpośrednie.

Dlaczego długi ogon jest tak skuteczny? Ponieważ dużo łatwiej zbudować sprzedaż na konkretnym produkcie, czy usłudze niż na własnej marce. Dzięki odpowiedniej budowie strony internetowej, czy sklepu jesteśmy w stanie bardzo wysoko je wypozycjonować i tym samym zwiększyć sprzedaż. Jeśli nie stać Twojej firmy na bardzo drogie kampanie wizerunkowe, to długi ogon jest najlepszym rozwiązaniem.

Dzięki jakim słowom kluczowym ludzie odwiedzają Twoją stronę internetową? Jakie frazy są kluczowe w sprzedaży Twoich produktów czy usług? Jeśli nie wiesz lub nie jesteś pewien, to skorzystaj z możliwości i zgłoś się do nas w celu analizy potencjału Twojej strony, czy sklepu internetowego. Wyciągnij ciężką artylerię w celu podbicia przez Twoją firmę internetu - nie czekaj, Twoja konkurencja nie śpi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz