poniedziałek, 24 maja 2010
W jaki sposób pozycjonować usługi i/lub firmę prawniczą w Internecie?
Zawsze można pozycjonować stronę firmową w Internecie. Z tym, że strony firmowe zazwyczaj nie są bogate w treść, co na dłuższą metę nie będzie dodatkowo pracowało na jej pozycje. Mało kiedy treść stron firmowych jest odświeżana, a jeszcze rzadziej pojawiają się podstrony z nowym content’em. Stąd rozwiązanie to nie jest do końca przeze mnie polecane.
Zamiast tego proponuję skupić się na szerszych działaniach, wynikających z ogólnej strategii promocyjnej. Np. należałoby się zastanowić na sposobem komunikacji z otoczeniem: publikacje, artykuły, komentarze, case studies, social media.
Wiele firm rezygnuje z stron internetowych na rzecz blogopodobnych rozwiązań. Lub rozszerza komunikację na stronie poprzez dodanie forum, bloga, lub innych podobnych modułów. Dodatkowo można pomyśleć nad integracją tych narzędzi z mediami socjalnymi, dzięki którym będziemy mogli z automatu informować znajomych o różnego rodzaju naszej aktywności.
Rozwiązania jakie można zaproponować zależą od formy naszej aktywności w Internecie. Jeśli z założenia ma być niska, to można poprzestać na promocji poprzez pozycjonowanie strony takiej jaka ona jest (zakładając, że da się pozycjonować). Lub zastosować wariant rozszerzony, jeśli zakładamy, że nasza aktywność w Internecie będzie większa, czy to na firmowym forum, blogu czy podstronie i to następnie pozycjonować.
Niepowtarzalna treść jest przez wyszukiwarki zauważana i mocno promowana, stąd należy się przez rozpoczęciem jakichkolwiek działań dotyczących Internetu zastanowić, czy nie warto wzmóc swoją aktywność o regularne publikacje, np. raz na dwa tygodnie. Jeśli odpowiedź brzmi - tak, to trzeba pomyśleć o odpowiednim miejscu na nasze wpisy i rozpocząć komunikacje na o wiele wyższym poziomie, niż pozycjonowanie strony firmowej, której treść się zmienia raz w roku.
Na naszym forum, blogu czy stronie nie musi publikować tylko autor. Właściciel firmy, może nakazać swoim współpracownikom lub pracownikom, tworzenie jednego wpisu składającego się z 3 akapitów raz w tygodniu. W taki sposób przekaz firmy będzie tworzony także przez jej pracowników.
Ten przepis nie dotyczy oczywiście jedynie firm zajmujących się prawem. Wiele przedsiębiorstw korzysta już z szeroko rozumianego marketingu internetowego, praktycznie każdy przejaw ich aktywności w jakiś sposób przekuwa się na treściach w Internecie, a to buduje całościowy obraz firmy i oczywiście (jeśli jest właściwie zbudowany) ją promuje.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz